جمعه, ۲۳ آذر ۱۳۹۷
آخرین مطلب با عنوان ، شبهه: سقف خانه ما سوراخ است (حسین پناهی) در 2 روز قبل منتشر شده است .
»   شبهات عاشورایی, نقد مقالات  »   کربلای سال شصت و یک هجری را رهاکنید + نقد
718 views
۱۲ مهر ۱۳۹۶ , ساعت ۲۱:۰۰

کربلای سال شصت و یک هجری را رهاکنید + نقد

متن منتشر شده در فضای مجازی:

کربلای سال شصت و یک هجری را رها کنید و به کربلای ایران بنگرید. کربلا اینجاست. شمر اینجاست . خولی اینجاست. سرهای به نیزه شده اینجاست. اسیر اینجاست. زنان و طفلان پای برهنه و گریزان اینجایند. (محمد نوریزاد)

 

پاسخ:

در کربلای سال ۶۱ هجری، مردی میانسال به نام حسین بن علی علیه السلام، با اهل و عیالش، به سمت سرزمینی در حال حرکت بود، که ۳۰ هزار نفر او را محاصره کردند؛ صد و اندی شیعه، در مقابل ۳۰ هزار سنی متعصب… ماجراهای ریز و درشت این واقعه، به قدری سخت و خونین و ناجوانمردانه است که از حوصله این مختصر خارج است، کافی است بر مقاتل مروری داشته باشید تا متوجه شوید، این سنیان متعصب، از فحش و ناسزا گرفته، تا تکه تکه کردن جسد و قطع انگشت به هوس انگشتر و… دریغ نکردند.

واقعه عاشورا، تنها و تنها یک جنگ مثل احد وخیبر و خندق نبود؛ بلکه یک کشتار به واسطه و مقاصد خاص بود که مرور آن، دانشگاهی است برای بشر امروزی و مسلمانان کنونی.

همواره این سوال مطرح است که، شیعه یا سنی، این ماجرا، خود یکی از مسائلی است که گویای این حقیقت است. گویای این مطلب است که خلفاء اهل سنت، با پیامبر، ائمه و دوستداران آنان چه کردند.

کاملا واضح و مبرهن است که اهل سنت، در گی حذف این لکه ننگ از دامن خود و خلیفه خود هستند؛ به همین جهت، حفظ این واقعه، برای شیعیان بسیار حیاتی است. علامه امینی درباره مراسم عزاداری اعراب در حرم امام حسین در روز عاشورا (قمه زنی) در پاسخ به یکی از بزرگان اهل سنت که پرسید: این چه مراسمی است؟ فرمودند: «در روز غدیر، سخت نگرفتیم، انکار کردید، در قضیه شهادت سیدالشهدا؛ ابدا کوتاه نمی آییم»

جالب است بدانیم حادثه عاشورا در اسلام و حتی غیر اسلام، از واقعه های مهمی چون بعثت، غدیر خم و … شهرت بیشتری دارد، و این شهرت همانی است که خداوند متعال، برای حیات دین حقیقی (تشیع) تقدیر کرده است.

البته حادثه عاشورا، پیام های متعددی دارد، از جمله پیام های آن، مبارزه با ظلم و دستگاه ستم است، و این کلام، منافاتی با سخنان آقای نوریزاد ندارد؛ اما هدف ایشان از بیان این مطالب، این مورد نیست، بلکه ایشان و امثال افراد اینچنینی، که دُم برای صاحبان بی دین خود (صاحبان شر) تکان می دهند؛ مبارزه با اصل فرهنگ عاشوراست. وجود فرهنگ عاشورا و زنده ماندن آن، برای این طایفه، سدی است برای عدم تحقق خواسته هایشان.

برفرض بپذیریم که قاتل و مقتول، ظالم و مظلوم هایی در این عصر وجود داشته باشند، اما ظلمی که روا می شود و قتلی که صورت می گیرد، هرگز با قتل سال ۶۱ هجری در کربلا، برابری ندارد. ضمن اینکه رها کردن واقعه ای مهم در تاریخ، مثل رها کردن اعتقادی عمیق است و دلیلی برای رها کردن این واقعه مهم تاریخی نیست… به همین جهت، به پابوسان بهائیت باید گفت: «شما ایدولوژی اسلام را نفهمیدید… که اینطور جاهلانه به نقد مفاد آن می پردازید».

مطالب مرتبط

ارسال پاسخ یا نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.


  • آخرین مطالب